megaro mousikis - ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΓΝΩΜΗ

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΓΝΩΜΗ

ΕΔΩ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΓΝΩΜΗ (ΓΝΩΜΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ)

Breaking

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

megaro mousikis

Κτίριο Μ1
Με σεριανάει κάθε βράδυ ο Ζορμπάς
στην Ελλάδα, στη Βουλγαρία, στην Πόλη,
σφαλνώ τα μάτια και βλέπω.
Ν. Καζαντζάκης, Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά


Το καλλιτεχνικό συναπάντημα τριών σπουδαίων δημιουργών -των Ν. Καζαντζάκη, Μ. Κακογιάννη και Μ. Θεοδωράκη- με επίκεντρο το ελευθέριο πνεύμα του Ζορμπά, που βρίσκει απόλυτη έκφραση στη δύναμη της μουσικής, επέλεξαν το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης για να συμμετέχουν στη μεγάλη γιορτή της μουσικής (Παγκόσμια Ημέρα της Μουσικής) την Τρίτη 21 Ιουνίου. Στο πλαίσιο αυτό, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει το έργο του Μ. Θεοδωράκη: Ζορμπάς στις 21.00, (κτίριο Μ1) σε μια συμπαραγωγή με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης διευθύνει ο αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός ενώ συμμετέχει η μεσόφωνος Ινές Ζήκου και η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης (μουσική διδασκαλία χορωδίας: Μαίρη Κωνσταντινίδου).
           
            Ο Ζορμπάς του Μ. Θεοδωράκη γεννήθηκε ως μουσική υπόκρουση της ταινίας του Μιχάλη Κακογιάννη (Alexis Zorbas, 1964, USA/UK/GR) (που βασίζεται στο -σε μεγάλο βαθμό αυτοβιογραφικό- μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά). Οι Μιχάλης Κακογιάννης και Μίκης Θεοδωράκης είχαν ήδη συνεργαστεί στη θεατρική Όμορφη πόλη (1961) και την κινηματογραφική Ηλέκτρα (1962). Μία από τις επιτυχίες την εποχή των γυρισμάτων είναι και το τραγούδι Στρώσε το στρώμα σου για δυο (από την Γειτονιά των Αγγέλων, 1963) με το οποίο οι συντελεστές της ταινίας μαθαίνουν να χορεύουν χασάπικο. Η εισαγωγή αυτού του τραγουδιού δένεται με τον προγενέστερο Κρητικό χορό του Θεοδωράκη κι έτσι προκύπτει o περίφημος Χορός του Ζορμπά: Είναι η περίφημη σκηνή με τον Άντονι Κουήν να χορεύει χασάπικο και την κάμερα να υψώνεται εν συνεχεία και να δείχνει ολόκληρη την Κρήτη. Ο χασάπικος εξελίσσεται σε πεντοζάλη και ο χορός, του Ζορμπά ταξιδεύει σ' ολόκληρο τον πλανήτη.

            Ο μουσικός Μ. Τσαμαλίκος εξηγεί -μέσω αναφορών σε στιχομυθίες του Ζορμπά- ότι ο χορός, όπως και η μουσική τείνουν να πάρουν έναν χαρακτήρα ιερό, δεδομένης και της ιδιότυπης θρησκευτικότητας του ήρωα, που τον συνοδεύει σ' όλες τις εκφάνσεις της ζωής του: «Για τον Ζορμπά απαράβατος όρος, προκειμένου να θέσει τον εαυτό του στην υπηρεσία του νεαρού “αφεντικού”, είναι να παραμείνει σ' ό,τι αφορά το παίξιμο του σαντουριού ή το τραγούδι λεύτερος: «Αν έχω κέφι, ακούς; αν έχω κέφι. Να σου δουλεύω όσο θες· σκλάβος σου! Μα το σαντούρι είναι άλλο πράμα. Είναι θεριό, θέλει λευτεριά. Αν έχω κέφι, θα παίζω· θα τραγουδώ κιόλα. Και θα χορεύω το ζεϊμπέκικο, το χασάπικο, τον πεντοζάλη – μα πρέπει, ξεκομμένα παζάρια! νά 'χω κέφι. Παστρικοί λογαριασμοί· αν με ζορίσεις, μ' έχασες. Σ' αυτά τα πράματα, πρέπει να ξέρεις, είμαι άνθρωπος. ― Άνθρωπος; Τι θες να πεις; ― Να, λεύτερος». Όμοια και ο χορός, ξεπερνά τα όρια της διασκέδασης. Μ’ αυτόν καταφέρνει να επικοινωνήσει μ’ έναν Ρώσο σ’ ένα από τα ταξίδια του, όταν οι “πεντ’ έξι ρούσικες λέξεις” που έμαθε δεν επαρκούν: Στον χορό καταφεύγει για να συνέλθει από την μεγάλη χαρά, που δεν τον αφήνει να μιλήσει: «Πλαντούσα από την πολλή χαρά μου· έπρεπε να ξεσκάσω. Και πώς μπορεί να ξεσκάσει ένας άνθρωπος; Με τα λόγια; Πφφ!». Και ο χορός πάλι τον προστατεύει από τον μεγάλο πόνο: «Μα εγώ, τη στιγμή εκείνη, αν δε χόρευα, θα τρελαίνουμουν από τον πόνο. Γιατί ‘ταν ο πρώτος μου γιος κι ήταν τριών χρονών και δεν μπορούσα να βαστάξω το χαμό του. Κατάλαβες τι σου λέω, αφεντικό, ή μιλώ του αγέρα;»».

Εισιτήρια προπωλούνται από τα εκδοτήρια του ΟΜΜΘ, καθώς και από τα εκδοτήρια της Πλατείας Αριστοτέλους αντί 50, 40, 30 και 20€ ενώ τα μαθητικά – φοιτητικά στοιχίζουν 10€











! ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Την ημέρα της συναυλίας σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας θα γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα της Μουσικής με μια σειρά από συναυλίες στους χώρους του Μεγάρου, οι οποίες θα «οδηγήσουν» τον κόσμο στη συναυλία του Ζορμπά.

Αναλυτικά:
1) Η Ορχήστρα Εγχόρδων του ΤΜΕΤ του Πανεπιστημίου Μακεδονία, θα παρουσιάσει δημοφιλή έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου (Mozart, Elgar, Piazzola, κ.α.) με σολίστ τους Κώστα Ράπτη (bandoneon) και Χρόνη Κουτσουμπίδη (κιθάρα) σε συντονισμό-επιμέλεια του Δημήτρη Χανδράκη. [Φουαγιέ Κεντρικού Θεωρείου / κτίριο Μ1 / 17.30 – 18.00].

2) Τo Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής Φοιτητών «Νέοι Πάνες» θα παρουσιάσει ένα αφιέρωμα στις αστικές πολυεθνικές παραδόσεις του νοτιοβαλκανικού χώρου, με ιδιαίτερες αναφορές στη μακραίωνη μουσική παραγωγή της Κωνσταντινούπολης. Θα ακουστούν αστικής προέλευσης σκοποί, από το Μεσαίωνα μέχρι σήμερα ενώ δεν θα λείψουν σύγχρονες και πρωτότυπες συνθέσεις. Συμμετέχουν οι: Λουκία Βαλάση (σαντούρι, τραγούδι), Νίκος Βαρελάς (κρουστά), Νίκος Παπαϊωάννου (τσέλο), Σταμάτης Πασόπουλος (μπαγιάν), Στέλλα Καμπουρίδου (καβάλι), Χαριτίνη Κώττη (βιολί), Χρήστος Μπάρμπας (νέυ), Θύμιος Ατζακάς (ούτι). Συντονισμός και επιμέλεια συνόλων: Θύμιος Ατζακάς, Χρήστος Μπάρμπας. [Φουαγιέ Πλατείας / κτίριο Μ1 / 18.15 – 18.45].

3) Συναυλία από το Σύνολο Jazz του ΤΜΕΤ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Πρόκειται για μια παρουσίαση των ιδιαίτερων ηχοχρωμάτων της μουσικής τζαζ μέσα από μια αναδρομή σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και στυλ, με όχημα τον αυτοσχεδιασμό. Θα παιχτούν έργα των:
Silver, Tijol, Burke και Hancock. Συμμετέχουν οι: Χριστίνα Αγγελίδη (κλαρινέτο), Σωκράτης Βότσκος (κλαρινέτο), Δημήτριος Ζαχαράκης (βιμπράφωνο/κρουστά), Ευριπίδης Μπέκος (πιάνο), Χρήστος Παπαδόπουλος (κλαρινέτο), Αφροδίτη Παπαχριστοδούλου (τραγούδι), Γιάννης Ριζόπουλος (κρουστά), Δαμιανός – Κοσμάς Ρούσσος (μπάσο), Βασιλική Σαπουνά (φλάουτο). Συντονισμός και επιμέλεια: Αντώνης Λαδόπουλος. [Αμφιθεατρική αίθουσα / κτίριο Μ2 / 19:00-19:30].

4) Συναυλία για Δύο πιάνα - Οκτώ χέρια με φοιτητές της τάξης ειδίκευσης του καθηγητή πιάνου Ούβε Μάτσκε. Πιάνο Ι Άννα Σιαμπάνη και Βασιλεία Μαλτέζα και Πιάνο ΙΙ Λάζαρος Μελίδης και Γεωργία - Χριστίνα Παπαδοπούλου. Συμμετέχουν ακόμη οι: Σοφία Παλαιολόγου και Ούβε Μάτσκε. Καλλιτεχνική επιμέλεια – Συντονισμός: Ούβε Π. Μάτσκε. [Φουαγιέ / κτίριο Μ2 / 19.45-20.15].

5) Συναυλία με το Κουαρτέτο Σαξοφώνων του ΤΜΕΤ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας «θεσ-σαξ-λονίκη». Θα παρουσιαστούν έργα των Bach, Faure, Granados, Albeniz, Gershwin και Piazzola. To Κουαρτέτο Σαξοφώνων αποτελούν οι: Ειρήνη Παπανικολάου (σοπράνο σαξόφωνο), Στέλλα Φούρλα (άλτο σαξόφωνο), Θεόφιλος Σωτηριάδης (τενόρο σαξόφωνο) και Παναγιώτης Σκύφτας (βαρύτονο σαξόφωνο). Καλλιτεχνική επιμέλεια - συντονισμός: Θεόφιλος Σωτηριάδης. [Φουαγιέ Πλατείας - Εισόδου / κτίριο Μ1 / 20.20 – 20.50].




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΡΥΤΙΝΟΣ

Ο Λουκάς Καρυτινός γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θεωρητικά και πιάνο στο Ωδείο Αθηνών και είναι διπλωματούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1976 έως το 1981 σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας στο Πανεπιστήμιο των Τεχνών του Δ. Βερολίνου και παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια διεύθυνσης ορχήστρας στο «Μοτσαρτέουμ» του Σάλτσμπουργκ. Από το 1981 έως το 1985 εργάστηκε στη Γερμανία και από το 1985 εργάζεται ως αρχιμουσικός στην Εθνική Λυρική Σκηνή, της οποίας έγινε Μουσικός Διευθυντής το 1992 και από το 1999 έως το 2005 καλλιτεχνικός διευθυντής της. Κατά τη διαμονή του στο Βερολίνο, υπήρξε Μουσικός Διευθυντής της Ορχήστρας Δωματίου Σαρλότενμπουργκ-Βερολίνου και διευθυντής του «Πίκολο Τεάτρο Μπερολίνο». Έχει εργαστεί ως διευθυντής στο Δημοτικό Ωδείο Βόλου, ως καθηγητής στη σχολή υποκριτικής τέχνης του «Αμφι-Θεάτρου» και εργάζεται ως καθηγητής στο Ωδείο Αθηνών. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο και με το «Αμφι-Θέατρο». Από το 1997 είναι ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της ορχήστρας «Εναρμόνια».
Έχει εμφανιστεί μ’ όλες τις ελληνικές ορχήστρες, έχει πάρει μέρος στα φεστιβάλ Αθηνών, Αρένας της Βερόνας, Καρακάλλα Ρώμης, Λας Πάλμας κ.ά. και έχει συνεργαστεί με θέατρα όπερας, όπως του Βερολίνου, της Βαρκελώνης, της Κολωνίας, του Μόντε Κάρλο, του Ντιτρόιτ, της Βέρνης, του Σάλτσμπουργκ, της Ρώμης, της Κατάνια κ.ά. Εκτός από την Ελλάδα έχει διευθύνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στην Κορέα, στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στην Τουρκία, στην Αίγυπτο κ.ά. και έχει συνεργαστεί με διεθνούς φήμης καλλιτέχνες όπως οι Τζ.Κ. ντελ Μόνακο, Π.Λ. Πίτσι, Χ. Κούρα, Ρ. Μπρουζόν, Γκ. Δημητρόβα, Ν. Μαρτινούτσι, Τζ. Τζακομίνι, Ρ.Α. Σβένσον, Μπ. Βόιτ, Μ. Ντεβία, Α. Φονταρύ, Φ. Πατανέ, Γ. Στάρκερ , Β. Τρετιακώφ και πολλοί άλλοι. Έχει ηχογραφήσει δίσκους για τις εταιρείες BMG, WEA, CBS, ETERNA και  DYNAMIC και για τις «εξαιρετικές υπηρεσίες» που έχει προσφέρει στο χώρο της μουσικής τιμήθηκε το 1989 με το «Χρυσό Μετάλλιο Τιμής» του Δήμου Αθηναίων.

ΙΝΕΣ ΖΗΚΟΥ
Η μεσόφωνος Ινές Ζήκου σπούδασε Ιστορία Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Σανταντέρ, ενώ από το 1992 ως το 1999 φωνητική στο Ωδείο Αθηνών με την Κική Μορφονιού και Μελοδραματική με τον Κώστα Πασχάλη. Αποφοιτά με Άριστα παμψηφεί και Α΄ βραβείο. Από το 2000 με υποτροφία «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής», συνεχίζει τις σπουδές της στην Μουσική Ακαδημία «Βασίλισσα Σοφία» της Μαδρίτης με την διάσημη μεσόφωνο Τερέσα Μπεργάνθα. Σε ειδική βράβευση που γίνεται από τον Κάρλο-Μαρία Τζουλίνι, της παραδίδεται το Δίπλωμα με Άριστα παμψηφεί και Α' βραβείο. Το 2009, με υποτροφία «Μαρία Κάλλας» συνεχίζει τις σπουδές της στο Μόναχο με την διάσημη μεσόφωνο και καθηγήτρια της Ανώτατης Ακαδημίας του Μονάχου, Δάφνη Ευαγγελάτου. Έχει τραγουδήσει στο Ηρώδειο, στην Επίδαυρο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθήνας και Θεσσαλονίκης, στη Λυρική Σκηνή -όπου και πρόσφατα ερμήνευσε τον ρόλο της Κάρμεν στην ομώνυμη παραγωγή- όπως και σε γνωστά θέατρα του εξωτερικού. Συμπράττει με τις σημαντικότερες ορχήστρες της Ελλάδας αλλά και με διάσημους συνθέτες και μαέστρους, όπως Λουτσιάνο Μπέριο, Μισέλ Πλασόν, Χεσούς Λόπεθ Κόμπος, Κάρλο-Μαρία Τζουλίνι, Μισέλ Φουρνιγιέ, κ.α. Το ρεπερτόριό της συμπεριλαμβάνει τους πιο σημαντικούς ρόλους της μέτζο, αλλά και Lieder, ορατόρια και έργα Ελλήνων συνθετών. Συνεχίζει την μελέτη της με την Δάφνη Ευαγγελάτου.

ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα δύο σημαντικότερα συμφωνικά σχήματα της Ελλάδας με ρεπερτόριο που περιλαμβάνει από τη μουσική μπαρόκ μέχρι τις πρωτοποριακές συνθέσεις του 21ου αιώνα. Ιδρύθηκε το 1959 από τον Έλληνα μουσουργό Σόλωνα Μιχαηλίδη και κρατικοποιήθηκε το 1966. Πολλοί, σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες ανέλαβαν τη διευθυντική «σκυτάλη» της με πρώτο τον ιδρυτή της και στη συνέχεια ακολούθησαν οι  Γεώργιος Θυμής, Άλκης Μπαλτάς, Κάρολος Τρικολίδης, Κοσμάς Γαλιλαίας, Κωνσταντίνος Πατσαλίδης, Λεωνίδας Καβάκος, Μίκης Μιχαηλίδης και Μύρων Μιχαηλίδης. Σήμερα, ο αριθμός των μελών της ορχήστρας ανέρχεται σε περίπου εκατόν είκοσι μουσικούς, με διευθυντή τον Αλέξανδρο Μυράτ.
Πέρα από τις τακτικές συμφωνικές της συναυλίες, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, πραγματοποιώντας τακτικά παραστάσεις όπερας, μπαλέτου, με συνοδεία βωβού κινηματογράφου, εκπαιδευτικές συναυλίες για παιδιά, νέους και όλη την οικογένεια, δραστηριότητες που έχουν προσελκύσει νέο κοινό στην ορχήστρα κατά τα τελευταία χρόνια.
Ένας από τους βασικούς στόχους της ορχήστρας είναι η προβολή της ελληνικής μουσικής παρακαταθήκης με την παρουσίαση πρώτων εκτελέσεων πανελληνίως και παγκοσμίως. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η προώθηση νέων καλλιτεχνών, πολλοί από τους οποίους σήμερα είναι καταξιωμένοι στην ελληνική και διεθνή μουσική σκηνή. Πρωτοπορώντας στον ελληνικό μουσικό χώρο, ηχογραφεί με διεθνούς κύρους δισκογραφικές εταιρείες, όπως η BIS και η NAXOS. Στις πρόσφατές της παραγωγές εντάσσεται η ηχογράφηση των Κοντσέρτων αρ. 3 και 4 του Μπετόβεν με σολίστα τον Aldo Ciccolini (ΕΜΙ Classics).
Στον κατάλογο των Ελλήνων και ξένων αρχιμουσικών και σολίστ που έχουν συμπράξει με την Κ.Ο.Θ. συμπεριλαμβάνεται ένας μεγάλος αριθμός διάσημων προσωπικοτήτων: P. Domingo, J. Carreras, L. Pavarotti, S. Accardo, J. Anderson, V. Ashkenazy, P. Badura-Skoda, L. Berman, P. Fournier, B. L. Gelber, N. Gutman, J. Horenstein, A. Khatchaturian, L. Kogan, E. Kurtz, N. Magalov, M. Maisky, Ch. Mandeal, S. Mintz, W. Nelson, I. Pogorelich, R. Ricci, M. Rostropovich, G. Shaham, Y. Simonov, V. Spinakov, V. Tretjakov, Οδ. Δημητριάδης, Λ. Καβάκος, Κ. Κατσαρής, Θ. Κερκέζος, K. Πασχάλης, Δ. Σγούρος, M. Τιρίμος, κ.ά.
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης πραγματοποιεί τις συναυλίες της στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πέρα από τη συχνή και συστηματική παρουσία της σε πόλεις ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας, περιοδεύει σε όλο τον ελλαδικό χώρο. Εμφανίζεται ετησίως στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συμπράττει στα σημαντικότερα φεστιβάλ τόσο της χώρας όσο και του εξωτερικού (Φεστιβάλ Αθηνών-Ηρώδειο, Δημήτρια, Φιλίππων, Διεθνές Φεστιβάλ «Κύπρια»-Κύπρος, International Festival Zino Francescatti-Μασσαλία, Φεστιβάλ Ecléctic-Βαλένθια κ.ά.).
Το Φεβρουάριο του 2007 η παραγωγή της ΚΟΘ Impressions for saxophone and orchestra, με σολίστα τον Θεόδωρο Κερκέζο, απέσπασε το βραβείο ποιοτικής δισκογραφίας Pizzicato «Supersonic» και προτάθηκε από τη NAXOS για δύο υποψηφιότητες βραβείων «Grammy». Το Δεκέμβριο του 2007 πραγματοποίησε μια ιστορική συναυλία στην Αίθουσα Συναυλιών της Απαγορευμένης Πόλης του Πεκίνου, αφιερωμένη στο Ν. Καζαντζάκη, στο πλαίσιο του πολιτιστικού έτους της Ελλάδας στην Κίνα.
Τον Ιούνιο του 2008 κυκλοφόρησε στη διεθνή αγορά το νέο CD της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης με έργα του Ν. Σκαλκώτα, σε συνεργασία με τη δισκογραφική εταιρεία BIS, το οποίο περιλαμβάνει και πρώτες παγκόσμιες ηχογραφήσεις. Επίσης, τον Απρίλιο του 2009 κυκλοφόρησε το τρίτο CD της ορχήστρας με έργα του Ildebrando Pizzetti από την εταιρεία NAXOS, το οποίο αποτελεί παγκόσμια πρώτη ηχογράφηση έργων του Ιταλού συνθέτη. Το CD, με έργα εμπνευσμένα από την ελληνική θεματολογία, απέσπασε την τιμητική διάκριση σε δισκογραφική εργασία ελληνικού ενδιαφέροντος που απένειμε το Δεκέμβριο του 2009 η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.
Toν Απρίλιο του 2009 η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε μια ιστορική εμφάνιση στην αίθουσα Smetana Hall της τσεχικής πρωτεύουσας, συμπράττοντας με τη Φιλαρμονική Χορωδία της Πράγας και ερμηνεύοντας το Requiem του G. Verdi. Τον Νοέμβριο του 2009 εμφανίστηκε στην Ιταλία, στο Θέατρο Μαντσόνι στην Πιστόια και στο Θέατρο Βέρντι στη Φλωρεντία και τον Οκτώβριο του 2010 στο Konzerthaus στο Βερολίνο.


ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης, συνέχεια και μετεξέλιξη της Χορωδίας Θεσσαλονίκης η οποία ιδρύθηκε το 1987, αποτελείται από σπουδαστές και αποφοίτους Ανώτερων και Ανώτατων Μουσικών Σχολών. Στο ευρύτατο ρεπερτόριό της περιλαμβάνονται έργα της αναγέννησης, της κλασικής και ρομαντικής περιόδου, ορατόρια, όπερες, μιούζικαλ, έργα σύγχρονων Ελλήνων και ξένων συνθετών, καθώς και Α’ εκτελέσεις έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Έχει εμφανιστεί κατ΄ επανάληψη στο Φεστιβάλ των «Δημητρίων», στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών, το Ηρώδειο, τη Λυρική Σκηνή, τις «Διεθνείς Μουσικές Ημέρες» στα πλαίσια του Ελληνικού Φεστιβάλ, αλλά και σε ποικίλα φεστιβάλ άλλων πόλεων της Ελλάδας και έχει συνεργαστεί με ελληνικές και ξένες ορχήστρες σε όπερες και ορατόρια.
Έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις σε χώρες όπως οι Ισπανία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Ρωσία, Αλβανία, Τουρκία, στην Ουαλία, την Κωνσταντινούπολη, τη Βιέννη, την Πράγα, το Λονδίνο, τη Ρώμη και την Αγία Πετρούπολη και έχει τιμηθεί με χρυσά, αργυρά και χάλκινα μετάλλια στους Διεθνείς Διαγωνισμούς Αθηνών, Λανγκόλλεν και Ρώμης.
Συμμετείχε σε πολλές από τις επίσημες εκδηλώσεις του Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας «Θεσσαλονίκη 1997», καθώς και στην τελετή λήξης, με έργα ρεπερτορίου και έργα σε Α’ εκτέλεση των Μ. Αδάμη, Ν. Αστρινίδη, Θ. Αντωνίου, Α. Μπαλτά, Χ. Σαμαρά και Μ. Καλομοίρη.
Πήρε μέρος στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα «Πράγα 2000» με έργα Τσέχων συνθετών, παρουσία του συνθέτη Petr Eben, και στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα «Πάτρα 2006».
Από το 1993 συμπράττει με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ έχει επίσης συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ. και τις Συμφωνικές Ορχήστρες Πράγας, Σόφιας, Καίμνιτς, Βεστφαλίας, Ρουμανίας, Ουαλίας και Άγκυρας. Τη Χορωδία διευθύνει από την ίδρυσή της η Μαίρη Κωνσταντινίδου.

ΜΑΙΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Πιάνο (τάξη Χρ. Καλαϊτζή) και τα Ανώτερα Θεωρητικά (τάξη Θ. Μιμίκου) στο Κρατικό Ωδείο της πόλης. Σπούδασε επίσης Διεύθυνση Χορωδίας με τους Δ. Αγραφιώτη, P. Erdei και G. Titner στην Ελλάδα, την Ουγγαρία και την Αγγλία αντίστοιχα.
Συνεργάστηκε με τη Λυρική Σκηνή Αθηνών, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Όπερα Θεσσαλονίκης, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, τη Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., καθώς και με τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών σε παραγωγές όπερας και σε ορατόρια.
Έχει εμφανιστεί στην Αμερική και τον Καναδά σε συναυλίες μουσικής δωματίου και έχει εκπροσωπήσει το Δήμο Θεσσαλονίκης στη Β΄ Biennale Νέων Καλλιτεχνών στη Βαρκελώνη.
Διηύθυνε στη Βουδαπέστη τη «Χορωδία Νέων Ευρώπης», στην Πράγα τη «Silesian» Χορωδία, τη Χορωδία της Ραδιοφωνίας της Στουτγάρδης και τη Χορωδία του Ινστιτούτου Kodály. Προσκεκλημένη από την Πολιτιστική Πρωτεύουσα «Στοκχόλμη 1998», διηύθυνε τη Χορωδία της Ραδιοφωνίας της Στοκχόλμης και τη Χορωδία της Upsala.
Κατέκτησε τη 2η θέση στο Διεθνή Διαγωνισμό Νέων Μαέστρων Χορωδίας στην Πράγα το 1995. Διηύθυνε επίσης από την ίδρυσή της τη «Χορωδία Θεσσαλονίκης» με την οποία κατέκτησε ένα χρυσό, δύο αργυρά και τρία χάλκινα μετάλλια και εμφανίστηκε σε Φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού και σε συνέχεια αυτής, τη «Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης». Διευθύνει επίσης τις Χορωδίες «Αποφοίτων ΑΝΑΤΟΛΙΑ», τη Χορωδία του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, ενώ από το καλοκαίρι του 2004 διδάσκει και διευθύνει τη «Χορωδία της Θερινής Ακαδημίας της Πράγας».
Έχει πραγματοποιήσει ηχογραφήσεις για την Ε.Ρ.Τ. 3 και το Γ΄ Πρόγραμμα.

ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ